| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Ideální hodina angličtiny

 Celkem 29 názorů.
 Termix 


Téma: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 21:53:13)
Jak by podle vás měla vypadat? Co byste uvítali? Co naopak nesnášíte?
 magrata1 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 21:56:15)
Uvítala bych hypnotický stav, ve kterém by do té mé tupé hlavy konečně někdo něco nalil. Měla jsem AJ 12 let a zatím panu Kaplanovi nešahám po kotníky
 zerat 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 21:56:48)
Aby učitel pořád mluvil anglicky a více méně nic česky ~;)
 Hrouda 
  • 

já nesnáším:  

(12.7.2011 21:59:19)
1. work in pairs, zejm. konverzaco o nejakém tématu. Nejen že si fixuju vlastní chyby, který mi nikdo neopravuje, ale ještě nasáknu cizí.
2. lustení všeho možnýho v hodině, takový ty přitroublý osmisměrky, křížovky a tak.
3. Téma : Co jste dělali o víkendu. Z toho mi je blivno.
 Siddhártha 


Re: já nesnáším:  

(12.7.2011 22:04:41)
Podepisuji ~R^
Já se vůbec ve škole nějak neumím naučit. Já potřebuju rodilé mluvčí a běžné situace. Nebo mít kamaráda rodilého mluvčího a s ním aspon 3 hodiny denně mluvit o čemkoliv. Pak mi pomáhají filmy, ale spíš v té pasivní podobě - rozumím, ale nemluvím.

A nesnáším ty konverzace na jedno téma, to se mi sekne mozek, jak se soustředím.
 Siddhártha 


Re: já nesnáším:  

(12.7.2011 22:09:21)
Jo a uvítala bych v běžném hovoru, kdyby mě opravoval. A pak po třeba hodině mluvení o něčem by mi rodilý mluvčí řekl, jakou gramatiku jsme použili a proč.
 hokkaid 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:03:40)
Jako žák nesnáším dotazy typu: "Tak co chcete dneska dělat?"~8~
Jako lektorka miluju, když mě chválí a vypráví, kde všude už se domluvili~t~

Ale seroózně:
Ve státní jazykovce učí vynikající Kateřina Fousková - kdyby někdo chtěl vidět ukázkovou hodinu španělštiny;-), měla jsem z jejích hodin takový metodický orgasmus:-) - na rozcvičku třeba napsat všechna zvířata, zeleninu...apod. Pracovala s výstřižky z novin - napsat překlad, domyslet pokračování apod.apod...~s~
Hodina měla spád, aktivity byly pestré - poslech, čtení, psaní, mluvení - ale neuštvané, ani ne ulpívavé...

 hokkaid 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:03:57)
seroózně - není finština!
 Hrouda 
  • 

a neměli byste, prosím tip  

(12.7.2011 23:05:55)
na někoho podobně schopného na němčinu v brně?
 Termix 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:09:22)
Na tyhle věci moc ráda jezdím na různé konference. Občas má člověk fakt štěstí na zajímavé aktivity.
Já se jen bojím, jeslti nezačínám upadat do stereotypu, prostě jsem chtěla vědět co .... abych se přesvědčila, že to nedělám :-)))) Myslím třeba povídání si o víkendu :-)
 Kubula K. 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:11:07)
Na jaké konference jezdíš?
 Termix 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:15:06)
Buď na celostátní, letos třeba pojedu sem http://www.atecr.cz/index.php?q=node/66, nebo různé semináře pořádané vydavatelstvími a nebo taky do zahraničí. Každý rok jedu alespoň jednou do UK na nějaký vzdělávací kurz, ať už jazykový a nebo metodický. Vloni jsem tam byla dokonce skoro měsíc.
 Kubula K. 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:37:26)
Tyjo, já jak nejsem člen, tak mě to nikam moc nepustí.. Jaký jsou podmínky účasti? A podmínky členství?
 Termix 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 8:49:29)
nejsem členkou asociace a stejně jet můžu, jen nedostanu tu slevu asi 200 kč za přihlášení. Což mě nijak nemrzí.
 Runo 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(12.7.2011 23:10:24)
Nesnáším nasvištěný rozhovory ve dvojicích.
Většinou vyfasuju úplnýho debila a musím scénář, prezentaci rozhovoru atd. oddřít víceméně sama nebo vyfasuju naopak nějakýho extrémního aktivistu, kterej je ještě větší egoista než já~l~ a to je mnohem horší, protože nenenchá moje ženyjální myšlenky vyniknout a já rezignuju a rozhovor odfláknu.

Naopak miluju diskuze na nějaký téma, ale nepřipravený, prostě učitel nahodí něco a v ideálním případě se celá třída pěkně pohádá a všichni zjistěj, že vlastně uměj tu řeč moc pěkně a plynule~t~

A mám ráda, když mi učitel opravuje chyby, ale radši najednou na konci hodiny nebo na konci bloku, ne že mi skáče imrvére do řeči.
 peza&06/08+02/10+08/12 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 1:40:36)
to je zajimave, s tou casto se objevujici nechuti konverzovat v parech- pritom anglasaska metodika je na tom primo zalozena! ale mela jsem jako lektorka na JS stejnou zkusenost, takze jsem od toho upoustela, i kdyz to vyhody urcite ma...
 Jana Z. 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 8:23:15)
Runo~t~,


jo, presne volne diskuze jsou super :-)))


Mela jsem ted rok ucitelku , ktera jinak vyucuje na seminarich, jak ucit, je pomerne dost zadana, porad vymysli neco noveho (a na nas zkousela;-))..


Diskuze jsme treba delali tak, ze jsme si kazdy vytahl 2-3 "fraze" (zalaminovane na kartickach), ktere clovek pouziva pri diskuzi - pritakani, nebo odmitnuti nazoru, ci castecne pritakani atd - a pak se pustili do nejakeho navrzeneho tematu, vetsinou prave ruzna aktualni obcas dost vybusna ~t~ , jedine pravidlo bylo pouzit v te sve reci onu frazi (hazeli jsme s chuti tu pouzitou karticku s frazi na zem ), obcas jsme se fakt hadali jak kone ;))), clovek to ale oceni, kdyz se pak nekde v realu v onom jazyce s nekym pre, nechce ho urazit, je potreba byt korektni (treba na urade, ve skole..), ale nechce clovek odejit bez toho, aniz by sdelil svuj jiny nazor na vec..


 Jana Z. 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 8:04:49)
Jako student musim rict, ze mi vyhovuje v kazdem stadiu uceni a podle druhu kurzu a lidi, co se v nem sejdou, neco jineho - resp. duraz na neco jineho...

Obecne ale rada pracuju s realnym materialem, tzn. ze pokud uz mam rozebirat nejake clanky, rozhovory, filmy apod, diskutovat nejake tema, ci o nem neco psat, tak ze se jedna o material z novin, TV, radia nebo z netu atd... tedy pomerne zajimave (realna) a aktualni temata..

Nevim jak v AJ, v Nj jsou ucebnice Aspekt, ktere na tomhle principu pracuji..
 Fous&fousek 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 9:15:04)
Já jsem chodila k jednomu Američanovi. Je celkem fajn, ale rád se poslouchá. Hrozně mi vadilo, že jsem se musela doslova rvát, abych dostala slovo. Přece jen mi poslech dělá menší problémy než mluvení...
Jinak sama mám ráda, když jsou dospělí braní jako dospělí se všemi jejich nešvary. Často to bývají platící klienti a člověk se k nim musí chovat s větší úctou než k žákům nebo studentům. tím nechci říct, že ke studentům by člověk měl být přezíravý, spíš jen to, že přístup by měl být jiný.
 Žanika 
  • 

Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 10:11:56)
Řeknu to možná z jiné pozice, ale ideální hodina angličtiny pro mne je ta, kdy studentík příjde včas, připraven a nalazen na angličtinu a ne jen na vykládání či nějak to přežít, odhuhňat nejnutnější apod!
 Suza007 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 11:01:08)
Já musím říct, že zde chválené volné diskuze moc nemusím. Jednak často nevím, co na dané téma říct česky, natož pak v cizím jazyce a jednak mi chybí slovní zásoba. Takže jsem radši, když znám téma dopředu a můžu si k němu doma najít aspoň pár slovíček. Třeba ve stylu přečtěte si doma tenhle článek, příště si o něm něco povíme.

Rozhovory ve dvojicích mají podle mě víc plusů než mínusů. Zvlášť ve větších počtu žáků by se člověk jinak ani nedostal ke slovu. Samozřejmě musí lektor/ka obcházet a opravovat chyby.

Mám ráda, když se gramatika vysvětluje česky. Navíc Čech/Češka většinou lépe ví, kde dělají Češi nejvíc chyb, takže na to může upozornit.

Problém je, když lektor/ka rád/a mluví a nepustí žáky ke slovu.
 Winky 
  • 

Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 11:16:24)
nj, studenti říkají "chceme konverzovat", ale když nadhodím konverzační téma, málokdy se tváří zaujatě, někdy spíš otráveně. Nechtějí se namáhat dát dohromady jednu vlastní větu kterou by uměli říct ostatním - i kdyby to byla věta "toto téma mě nezajímá, nemám k němu co říct". Postěžují si, že je to tím že mají malou slovní zásobu. Dobře, rozšiřujeme ji. Slovíčka píšu jak divá, vyvozuju významy, nabízím "oslí můstky" k zapamatování, používám obrazový materiál. Jsou dospělí takže to co si zapíšou to mají. No na další hodině v hlavě toho nemají o moc víc. Domácí úkoly - bída, přitom se shodli že je chtějí aby je to "donutilo". Když dám kreativní domácí úkol (vyzjistit něco, hodit to na papír, odprezentovat ostatním) tak je to ještě větší bída. Chtějí testy. Když jim je donesu, testy nechtějí, nebo že si je udělají doma aŤ neztrácíme čas na tu "konverzaci", a pak je stejně nedonesou zpátky, nebo je donesou tak odfláklé, že si nadávám proč jsem se s tím tak mazala. Když chci aby si konverzační téma zvolili sami, něco nadhodí, já to pak připravím a oni třeba na tu následující hodinu stejně nedorazí.....
To že nedorazí na hodinu a nedají ani vědět (dospělí, vše vysvětleno několikrát, že to není kvůli buzeraci ale kvůli tomu abych věděla s kolika studenty budu mít hodinu a zařídila se podle toho, event. abych nechodila když se nesejde nikdo - stejně nepošlou ani sms ani mail).
 Winky 
  • 

Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 11:18:04)
a v jazykovce ze mě taky byli hin, když jsem se ptala jestli mají k použití interaktivní tabuli, wifi, možnost tisknout věci co mám na flashce..... tam byli hrdí na to že v každé učebně je chrchlavé rádio a jedna mrňavá tabule a tím vybavenost končila....
 Termix 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 12:11:37)
Já si nosím celou technickou tašku :-) bez auta to fakt nedám :-))) Vlastni data projektor, na něj trojnožku, počítač, CD, DVD, Cd přehrávač, prodlužovačku ... je toho hodně. CD sice může přehrávat přes počítač, jenže já mám lekce v PPT, a prostě se mi s tím líp pracuje. K tomu samozřejmě slovníky, učebnice ... tisknu zásadně doma, ale zas to mám naúčtované v ceně.
 Termix 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 12:13:17)
Jo a zapomněla jsem, že bez přenosného internetu taky nevyrážím z domova. Úkoly mi studenti posílají mailem.
Ale jinak zkušenosti často podobné. Teď už ale beru za lekci opravdu hodně peněz, takže si to často rozmyslí a připravení chodí.
 Kubula K. 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 15:02:34)
ATerezo, já možná blbě hledám, ale nemůžu najít ani co je obsahem konference, cena a podobně.. Je to tam někde volně přístupné?
 Kubula K. 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 15:06:43)
Ad práce ve dvojicích - pokud mám skupinku o deseti lidech, jako jsem mívala dřív, tak se dvojicím nevyhnu, jinak by se do produktivní fáze (tj. kdy student sám něco říká) dostal každý jednotlivec na pár minut za lekci. Nicméně používala jsem to hlavně na takové ty memorovací nácviky typu jdu si půjčit auto nebo přicházím do hotelu a podobně. A samo jsem obcházela a opravovala - nechytla jsem všechno, ale myslím docela dost. Bývalo to teda náročné na koncentraci, když jsem spala o míň, než potřebuju, dost jsem to cítila. No, naučilo mě to chodit dřív spát. ~2~~:-D
 šatranka 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 11:33:35)
Me osobne upoutaji predevsim audionahravky zalozene na realiich, takze treba nejaky porad z radia nebo cast zprav a nasledna diskuze. Kamaradka vypravela, jak se ve trech ruznych kurzech (ruzne jazyky) ucila popsat postup vyroby smazeneho rizku ~;), pritom by radsi ocenila zkusenosti s recepty z te nove zeme, pripadne postupy vareni z youtube.
Uryvky z filmu, kde se pak i diskutuje o tom, jak film / prislusna scena bude dal pokracovat.
Vadi mi, pokud nekdo pred nas polozi dlouhy clanek a jeden po druhem ma precist kousek a takhle probehne skoro cela hodina. To si pamatuju z drivejska a doufam, ze uz se to takhle nedela.
Otazka "co jste delali o vikendu" mi taky vadi. Zvlast kdyz par lidi nikde nebylo a bylo videt, jak je jim to trapne.
Bavily me hrane diskuze: kazdy dostal nejakou roli a dalsi byl moderator - bez pripravy pak meli hajit sve stanovisko.
A na me idealni hodine se urcite nevynechava gramatika.
 Ropucha + 2 


Re: Ideální hodina angličtiny  

(13.7.2011 13:31:07)
Asi záleží na tom, v jakém stádiu pokročilosti. V začátcích mi hodně dal celkem nezáživný a často kritizovaný dril gramatiky. Nebylo to zábavné, ale bylo to užitečné. Pak mi nejvíce daly hodiny s rodilými mluvčími, kde už se vůbec nepoužívala čeština a člověk byl velmi rychle vtažen do konverzace v angličtině a pochytil velmi přirozeně spoustu znalostí.
Obecně bych řekla, že mi vyhovuje "nabalovací" výuka - stále procvičovat dokola už naučené jevy a postupně přidávat další. Nesnáším, když se něčemu novému věnuje hodina a pak už se k tomu učitel nevrátí - spolehlivě to zapomenu.
Co se týče jednotlivých aktivit, hovory v párech také nemám ráda, nikdy mi nic nedaly. Diskuze je dobrá, pokud je téma studentům blízké a mají k němu slovní zásobu (ideálně navazující na téma, o kterém už byla řeč), jinak je z toho rozpačité ticho za každou větou. Měla jsem ráda např. různé popisování a rozvíjení situací nastíněných obrázkem, novinovým článkem, písničkou apod.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.