| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Zdraví : LMD a hypoaktivita

  (?)
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 167  [Dalších 137 >>]
Vanda
  • 
12.6.2015 11:39:21
Knížka Neposedné dítě (Grada, 1999) se touto problematikou zabývá. Autorky jsou americké fyzioterapeutky a přetrvávání primárních reflexů objevily u budoucích branců, když hledaly důvod, proč je mnoho mladých mužů fyzicky nešikovných.
V kojeneckém věku často chyběla fáze lezení.
Konkrétní metodiku taky neznám. Ale vypadá to jako cvičení, které nemůže uškodit.
Tante Bante 147015
12.6.2015 11:25:18
Neznám to.
Pokud absolvuješ s výsledkem, moc prosím, dej vědět.
withep 93862
12.6.2015 10:23:44
Když jsem se před nějakým časem pídila po podrobnějších informacích o ADD, našel mi vyhledávač článek a potažmo stránky paní Marji Volemanové - www.red-tulip.cz. Ta souvislost mě zaujala a vypadá celkem věrohodně, navíc je kauzální, takže případná terapie odstraňuje příčiny potíží, což je mi sympatické. Teď jsem se k tomu vrátila a přečetla jsem si její bakalářskou práci (Volemanová, M: Primární reflexy, opomíjený faktor poruch učení), kde jsou uvedeny podrobně příznaky přetrvávání jednotlivých reflexů a taky tři kazuistiky. Připadá mi to úžasné - během cca 12-18 měsíců tzv. neuro-vývojové terapie se podařilo u těch dětí příslušné přetrvávající reflexy téměř zrušit, a potíže výrazně ustoupily. Terapie spočívá v úvodním vyšetření a kontrole jednou za 6-8 týdnů, stojí to nějaké peníze, ale když si představím, jak by se dětem s těmito potížemi žilo lépe, nejsou to zas tak závratné částky. Časová náročnost kromě vyšetření a kontrol obnáší každodenní desetiminutové cvičení. Skoro každý den nás stojí nemalé úsilí, dokopat synka k logopedickému cvičení, a teď by navíc měl tohle. Ale jeho logopedické potíže souvisí se špatnou motorikou mluvidel a pozorností, čehož příčinou by právě mohly být přetrvávající primární reflexy, a v tom případě by toto cvičení účinně, ba mnohem účinněji řešilo i jeho špatnou výslovnost.

Syn má údajně ADD a dyspraxii, asi spíš slabší formy, ale spektrum potíží je dost široké. Není to nic, s čím by se nedalo žít, ale zase je škoda žít s těmito trápeními, když by mu cílená terapie v reálném čase dokázala pomoct. Z příznaků uvedených u každého primárního reflexu jich splňuje 50-100%, u některých jsem si jistá, jiné by odhalilo vyšetření.

Našla jsem taky bakalářskou práci paní Elišky Čechové, která některé z těch reflexů testovala ve třech prvních třídách ZŠ, a dobrala se závěru, že u 70% dětí přetrvává některý z primárních reflexů, přičemž u cca třetiny dětí jsou potíže velmi výrazné, zvlášť pokud přetrvává více reflexů a potíže se kumulují. V obou bakalářkách jsou více či méně podrobně popsány motorické testy, tak se chystám některé z nich na synovi a pro srovnání i na dceři vyzkoušet.

Marja Volemanová pochází z Nizozemska, na svém webu píše, že neuro-vývojová terapie je v Nizozemí i v jiných zemích (např. i Maďarsku či Polsku) známa a využívána, jen u nás je nová. Pravda je, že jsem nenašla kromě ní nikoho jiného, kdo by se touto teorií a terapií zabýval, byť tedy jsem pochopila, že ona pořádá kurzy, takže snad školí další terapeuty. Napsala i knihu, která je rozsáhlejší než ta závěrečná práce, ale zřejmě se nedá prohlédnout v knihkupectví a je k dostání jen na objednání přímo od ní. Mezi odkazy jsem našla ještě jednu diplomku, tu si teprve přečtu (Pulterová, Lucie: Užití neuro-vývojové terapie v tělesné výchově).

Chtěla bych touto cestou najít někoho, kdo má s touto teorií a terapií nějakou zkušenost, klidně i zprostředkovanou. Mně se to líbí a i bych to zkusila, i když logisticky to nebude nejjednodušší. Ale přece jen bych ráda sehnala další informace, zejména jaká je účinnost léčby - jestli zabírá u všech dětí. Třeba Veveru by o tom mohla něco vědět ~;). Vy, co máte děti s AD(H)D a/nebo SPU a navštěvujete s nimi nějaké odborníky, doporučili vám někdy něco takového nebo zmínili se vůbec o možnosti souvislosti primárních reflexů a těchto poruch? Mám pocit, že doporučují tak akorát režimová opatření, eventuelně nějaké nácviky a behaviorální terapie, stimulující léky, biofeedback. Je tohle opravdu tak nové, že o tom nevědí? (Ty publikace pocházejí z posledních dvou, tří let).
withep 93862
12.6.2015 10:15:36
Omylem vloženo jako názor místo tématu :)
Kokydka
  • 
8.10.2014 15:35:21
To znám a to jsou přesně slova synovo paní učitelky a jak to dítě drobet zrychlit to neví nikdo.
Lexi, dcera 17 a syn 15 let 141321
28.5.2014 20:58:55
Tak mame vysledky kompletnich testu. Autista neni, predpokladala jsem to. Ale ma silne ADD. Tak ze klasifikovany jako LMD. Leky nebyly doporuceny. Zaroven processing info / zpracovani info je podprumerne a naopak nadprumerna pamet. Bylo receno, ze skolu zvlada prumerne hlavne kvuli vynikajici pameti. On si pamatuje uplne zbytecnosti x let. Tak ze skolu zvlada, ale nedava si souvisloti dohromady. Pristi tyden se domluvime se skolou, jak budeme postupovat. Zrejme mu priradi asistenta / ucitele ktery mu behem dne bude vysletlovat souvislosti. Vysledky ve 3 tride ok. Vysvedceni As a Bs / 1 a 2 v CR. Treba priklad vysledky testu z mnohociselneho scitani a odcitani 95%. Ale postup, jak to spocital nechape.

Tak jdeme do boje. Mate tady nekdo starsi dite? Jak se to vyvijelo? Je sance, ze z toho trosku deti vyrostou kdyz se jim mozek stale vyviji? Syn je na tom urcite kazdym rokem lepe.
lipoo 47870
28.11.2013 23:32:43
Máme to doma:-) /teď je na vysoké/
psycholožka nám řekla "šnek zůstane šnekem,maximálně z něho bude šnek závodní":-))..prostě to tak je!!!Pamatuju si doteď,jak mi učitelka asi ve třetí,čtvrté třídě s úžasem líčila,jak už mladej stíhá ten tělocvik,protože si ty boty obouvá cestou do tělocvičny~t~..k jeho hypoaktivitě teda patří ještě flegmatičnost.Takže vyburcovat ho k jakékoli činnosti bylo nadlidský úkol..
a ve škole psaní těch kravin-desetiminutovek a podobných pytlovin-děs!!!!Psycholožka se nad tím pozastavovala,že tohle hodnocení prostě nechápe!!To nemá se znalostma nic společnýho,ale jen s rychlostí.To je prostě pomsta pomalejším,ač chytrým dětem
arantxa 60064
28.11.2013 20:40:16
Můj syn je to stejné. Vstáváme v pět a z domu vycházíme v sedm- hodinu snídá, půlhodiny se obléká a pak ještě ranní hygiena. Ze začátku to byly nervy, ale zvykla jsem si. Dokonce mu závidím, že z ničeho nemá stres, nikam se nežene a dokáže si všímat i drobností, které já v tom spěchu zapomenu.
Yuki 00,03,07 49504
28.11.2013 20:17:46
náš nejstarší je sice hodně bystrý, rychlý v uvažování a ve spustě věcí, ale poamlý ve škole proto, že je přepečlivý, než by měl udělat chybu, radši dělá přepoctivě pomalounku. S věkem se to lepší, teď je v sekundě a zůstalo mu to už jen v matematice, kterou sice umí, ale nní si úplně jistý a tak dělá pomalu. Když musí rychle napsat písemku, naseká tam chyby :(
a bohužel nejsem schopná mu vysvětlit, že se toho nemá bát a může zrychlit nebo se vykašlat na čtvrtinu příkladů mít radši dvojku za udělané 3/4, než dělat rychle všechno a pokazit polovinu práce

ale je to povaha, s tím se nehne, taky má z PPP doporučení k toleranci pomaléjho tempa, ale na gymplu si tím zohledňováním moc jistá nejsem, i když tvrdili ve škole, že zohledˇují, možná je to málo, možná to jen říkají, nevím, syn má pocit, že odevzdává práci s ostatním a nečeká se na něho
Pam-pela 97353
28.11.2013 16:53:37
To jsou z největší části vlastnosti (temperament) toho dítěte a vlastně i energie, jakou má k dispozici.
Prostě je tak "udělaný", vyrobený, můžete si stěžovat leda sami na sebe ~;).
Některému autu taky dlouho trvá, než zrychlí z nuly na 100, některé jeden jak šlak. To první má zas třeba dlouhou výdrž, je spolehlivé, má svůj styl. Člověk "ohnivý" je často takový, že rychle začne, ale taky někdy rychle klesá výkonnost, je proměnlivý, bouchají v něm saze, je nepředvídatelný, mění se mu nálady a tak....každý prostě máme nějaké vlastnosti.
Třeba bude synek badatel...na to se jeho pomalost a tuhá výkonnost hodí, nepotřebuje velké vzruchy, asi mu nebudou dělat dobře...
A takové dítě neuspěcháš, dala bych mu potřebný čas, aby se ráno vzpamatoval a tak...přihlédla bych prostě k jeho temperamentu.
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 167  [Dalších 137 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.