Přidat odpověď
Bouřko, v tomhle s tebou souhlasím, ty děti si ten organizační systém prostě samy nevymyslí, s tím je potřeba jim pomoct a podle jejich nátury jim pomoci najít něco, co jim to všechno zjednoduší a zpřehlední. U nás to třeba bylo to, že jsme ho od první třídy naučili, že má na každý předmět jedny desky, kde má všechno k tomu předmětu. Takže vezme desky, dá na lavici a je všechno připravené. Naučil se i to tam po hodině vracet a vyndat jiné desky na jiný předmět. Na penál jsme ze začátku dohlíželi, večer jsem koukla a co bylo potřeba ořezat, doplnit apod., tak jsem ho na to upozornila, nedělala jsem to za něj. Další věc je ten notýsek, ten má i teď a myslím, že nějaký si nechá i jako středoškolák. Občas je jednodušší něco si naškrábnout ručně na papír, než hrabat mobil a ťukat to do něj. Sám ode mne odkoukal systém lístečků, které mám na stole (on si je dává na nástěnku nad stolem) - mám na stole bloček papírků a tužku a večer si tam píšu, co chci druhý den udělat a zařídit a průběžně odškrtávám. Nějak mi to vyhovuje víc, když si to napíšu ručně a pak škrtám, asi že už tím, jak píšu, tak si to pamatuju, nebo nevím...každopádně syn to ode mne přejal nějak sám od sebe, až jsem se musela smát, když jsem u něj v pokoji viděla lísteček s připomínkou typu "v sobotu udělat video a naplánovat trasu na neděli". Vím, že spoustu připomínek si píše i do mobilu, ale něco mu prostě víc vyhovuje mít napsané na očích na tom stole, nebo nástěnce.
Takže jsme mu prostě s tou organizací pomáhali. Ale - cca od té 5.-6.třídy už na něj dohlížíme čím dál míň, do penálu, ani do notýsku už dávno nekoukám, jen občas zkouknu žákovskou. Večer se prostě zeptám, jestli má do školy všechno, případně jestli budou něco psát - nám rodičům písemky nikdo neoznamuje, řeknou to ve škole dětem, ale oznamují hlavně ty větší. Jinak i ve škole je cca od té 5.třídy vedou k tomu, aby si ty věci hlídali sami (a to je logo třída, kde všechny děti mají nějaký problém a nějaká opatření z SPC). Takže za mě určitě mu pomoci najít nějaký systém a sem tam dohlídnout, ale zas mu nemůžeme stát za zády pořád, musí se nějak naučit postupně si to hlídat sám.
Předchozí