vertigo |
|
(26.3.2024 22:01:22) Mám syna s poruchou pozornosti, momentálně je v 6. třídě. Není hloupý, jen nesoustředěný, neudrží dlouho pozornost, diagnostikováno v PPP. Dnes jsem zjistila, že dostal ze čtvrtletky z češtiny 3 a 5. Úplně mě to nepřekvapilo, ale trošku mě zaráží přístup paní učitelky. O čtvrtletce z matematiky nás na Edupage informovali 2 týdny předem, včetně pokladů pro přípravu na test. Takže jsem mu mohla aspoň trochu s přípravou pomoct. Ale z češtiny nemám na edupage vůbec žádné informace, jen známky. Dnes jsem napsala jeho učitelce z Čj, jestli by mě (podobně jako učitelka z matematiky) mohla dopředu informovat o tom, že se test píše. Odepsala mi, že teda dobře, ale že o tom syn věděl dopředu, opakovali v hodinách. To nerozporuju, ale syn mi už tuhle informaci domů nedonese, pro něj to prostě není v tu chvíli důležité. A co mě teda celkem naštvalo, byla douška, že nikdo z dětí s podpůrnými opatřeními tuto výhodu nemá.
Zdá se vám informování rodičů dítěte s poruchou pozornosti o chystané velké písemné práci jako "výhoda"??
Vzdělávání mých dětí mi není lhostejné a když poprosím o součinnost a pochopení, tak to vyzní, že po nich chci bůhvíjaké extrabuřty.
Děkuji za zkušenosti a názory!
|
Federika |
|
(26.3.2024 22:05:00) Tak určitě je to výhoda, co výhoda, psát testy bez předchozího nahlášení je nesmysl a jsem ráda,že se to ve školách mých dětí nepraktikuje. Ale je fakt, že to teda nemají a neměly vždycky napsaný v EduPage nebo Škole online. Prostě si to jen řekli.
|
vertigo |
|
(26.3.2024 22:08:55) On tu informaci o testu dostal, ale já jsem to nevěděla. Když o tom vím, tak ho k učení před testem nějak dokopu, ale takhle jsem v blahé nevědomosti a zjistím až bídný výsledek. O testech dostává informace na edupage i moje dcera na střední škole, ale paní učitelce žáka 6. třídy, potažmo s poruchu učení, se to zdá jako "výhoda". To nechápu.
|
Federika |
|
(26.3.2024 22:12:32) Výhoda to není, ale mně by to tak stačilo. Starší syn má AS a ADHD, ale stejně by se se mnou nechtěl učit Ani v šestý třídě. Na střední škole jsme už takové zprávy jako rodiče nedostávali. A nemyslím si, že na střední škole je to běžné.
|
|
TaJ |
|
(26.3.2024 22:24:34) Vertigo, syn je v logopedické třídě, takže jsou tam vlastně samé děti s různými problémy, na prvním stupni jim zprávy o testech, nebo různé důležité informace dávali vytištěné na papírku a lepili si to přímo v hodině do notýsku, na druhém stupni si to píšou do notýsku sami, takže oni to vědí, my rodiče ne, pokud nám to dítě neřekne. Dřív jsem koukala pravidelně do notýsku, ale tak od té 7.třídy už ne. Od 6.třídy se se mnou syn už vlastně ani učit nechce. Nemají ve škole žádné Edupage, ani Bakaláře, nebo něco podobného. Ale bylo by to vlastně fajn, kdybychom ty informace dostali i my rodiče, nezávisle na dětech. U nás by to tedy nic moc nezměnilo, stejně by se s námi učit nechtěl.
|
|
|
|
Federika |
|
(26.3.2024 22:05:49) A teď čtu-informování rodičů-tak to ne, často byly informovány jen děti.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.3.2024 22:31:30) vertigo, chápu, že bys chtěla víc informací, na druhou stranu ono to pro učitele je taky práce navíc, v 6. třídě si děcka umí zapsat úlohy, my jsme to zvládali od druhé třídy, má tvůj syn deníček?
no a pokud bys chtěla využít podpůrné opatření, pak se podívej, jestli tam má něco k zapisování úkolů, pokud tam něco k tomu má, pak se podívej, jaký máš doma vlastnoručně podepsaný papír, který škola vymyslela jako plán podpory, učitelé to podepsali taky, pokud tam je něco o úkolech, tak to můžeš vyžadovat
pokud ne, tak proč to tak není? fakt to potřebuje? doporučila to ppp? nebylo by fajn, kdyby si zvykl v 6. třídě, kdy ještě o nic nejde, mít zodpovědnost sám za sebe a hlídat si i písemky? když to bude dělat pořád někdo za něho, nenaučí se to sám
mám pro změnu adhd, nechala jsem to na něm, vysvětlila jsem mu, že mu kdykoliv pomůžu, ale musí si říct, já hlídat jeho povinností nebudu, a on si zvykl a co si uhlídat potřebuje, to si uhlídat umí
|
TaJ |
|
(26.3.2024 22:48:45) Yuki, jo, syn má taky notýsek A6 a tam si píše všechno důležité, co jim ve škole oznámí - zkoušení, písemky, různé školní akce, co mají na kdy mít a tak. Takže když jsem chtěla vědět, jestli budou něco psát, nebo se bude něco ve škole dít, tak jsem koukla do notýsku. Naučili jsme ho to hned od začátku, aby si všechno zapsal, než to zapomene. Doma si taky zvyknul, že když nechce něco zapomenout, tak si to napíše na kousek papíru a nechá si to na stole.
|
|
Alena |
|
(26.3.2024 23:06:33) "chápu, že bys chtěla víc informací, na druhou stranu ono to pro učitele je taky práce navíc, v 6. třídě si děcka umí zapsat úlohy, my jsme to zvládali od druhé třídy," Prace navic napsat do elektronickeho systemu datum ctvrtletky? Vzdy je nekdo, kdo chybi, jak se to ma spolehlive dozvedet.
|
TaJ |
|
(26.3.2024 23:11:49) Aleno, jo, pokud má škola nějaký takový systém, tak taky nechápu, co je na tom tak zatěžujícího to tam napsat. U syna tohle nemají, jedou postaru - papírová žákovská a notýsek. My rodiče komunikujeme se školou mailem, SMS, nebo telefonicky.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.3.2024 23:19:03) fakt nechápu, jak jsme mohli zvládnout vůbec vychodit základní školu, když rodiče nevěděli o každé písemce
co ty děti učíme? že jim pořád bude někdo hlídat jejich povinností, že se nemusí o nic snažit, nic si zajistit
už není normální si ani sehnat sešit od spolužáka, protože učitel má dát zápis, ale ty děcka potřebují i toto umět, pak se to na střední škole teprve učí a mají problém, považuji za mnohem lepší, aby se to učili na základce, dokonce si myslím, že je to mnohem důležitější než znalost bitvy na Bílé hoře nebo vzorečku kyseliny bromovodíkové
|
Monika |
|
(26.3.2024 23:26:13) Yuki,tak ono je vychodit a vychodit Já měla dost spolužáků s hodně špatným prospěchem a docela by mě zajímalo,jestli měli fakt třeba nižší IQ nebo nějaké potíže, na které se dnes (alespoň teoreticky) berou ohledy.Napsat termín pisemek do systému,které existují, není žádná velká práce. Ty "problémové" děti samy se tam sice stejně nejspíš nepodivají,ale ty, jejichž rodiče jim chtějí pomoct, mají díky tomu víc šanci. Za nás toho nebylo, svět se mění...
|
|
TaJ |
|
(26.3.2024 23:28:31) Yuki, já od té cca 6.-7. třídy o spoustě písemek ani nevím, pokud mi to syn sám neřekne. O úkolech ani nemluvím. Jen se obvykle večer zeptám, jestli má do školy všechno, ale dál po tom nepátrám, to je jeho zodpovědnost. Když je nemocný, tak si prostě napíše na sítích spolužákům a vždycky mu někdo sešit vyfotí a on si to pak dopíše. Žádné zápisy z vyučování jim nikdy nikdo z učitelů nedával.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.3.2024 6:27:07) TaJ, ano, myslím, že není tak nezvladatelný naučit se zapsat si své úkoly, klidně do poznámek v mobilu, to je přece jedno, ale je potřeba naučit se hlídat si své povinnosti
|
|
|
Alena |
|
(27.3.2024 0:07:09) "jak jsme mohli zvládnout vůbec vychodit základní školu, když rodiče nevěděli o každé písemce" no jasne, jak je ta mladez zhyrala :), jak pise Monika zijeme v jednadvacatem stoleti. Deti si maji neco cmarat do notysku a shanet spoluzaky, protoze je problem zapsat jednu vetu centralne a jeste se tomu u deti rika dovednost. ADHD dite se ma placat v ucivu a zazivat skolni neuspechy, aby nebylo rozmazleny tim, ze se rodic dozvi datum pisemky ? Myslim, ze vetsina z nich se to zapisovat nenauci, jen skonci frustrovana a s nechuti ke skole a s rodinymi spory. Pises, ze se to maji ucit kvuli stredni skole, ale kupodivu stredni skola po mych detech nic takoveho nevyzaduje, (ani shaneni spoluzakovych sesitu se zapisky ruzne urovne). V praci jsme vzdy meli centralni kalendar, zapisy z porad, schuzky zapsane sekretarkou, nic jsem si nikam nemusela psat. Dneska se pripominaji ordinace doktoru smskami o nadchazejicim vysetreni, ale detem to najust zkomplikujeme. Pokud jedna ucitelka zapisuje do systemu bez problemu (a setri si tim cas a praci) a druha dela ofuky, tak to nevypada na vychovu k odpovednosti, ale spis na neochotu k praci s elektronikou.
|
|
Delete |
|
(27.3.2024 2:05:01) "už není normální si ani sehnat sešit od spolužáka"
Tento požadavek od některých učitelů nebyl normální nikdy. Zejména pro děti "nezapadající" je to další ťafka, protože takovému dítěti nikdo sešit opsat nedá/zápis nevyfotí a nepošle, a ještě se někteří dokážou bavit tím, že má dotyčný potom průšvih.
Ani u mě na 2. stupni ZŠ to nebylo zvykem, každý jsme bydlel v jiném koutě okresu, nebylo možné se jen tak navštívit a sešit si předat, vazby mimo školu byly minimální, přímo ve městě nás bydlela sotva půlka, v blízkosti školy tak pětina.
Nevidím důvod, proč by v dnešní době nemohl učitel poskytovat materiály z hodin. Narážím spíš na to, že se děti zatím málo učí toho využívat, jsou pořád fixovány (školou, učitelkami) k papíru a vlastnoručně opsaným zápisům z prezentací, čímž tráví podstatnou část hodin. Podle mě by pro děti bylo ve vztahu k učení mnohem praktičtější, kdyby dokázaly využívat třeba školou placenou platformu, kde by bylo sdílené úložiště materiálů, ze kterých by mohli čerpat i ti, co zrovna chybí, a ve škole by se děti učily s těmi materiály pracovat. Místo toho není ojedinělé, že dítě přijde po nemoci do školy a je trestané za to, že nemá dopsané všechny zápisy a doplněná všechna cvičení v pracovních sešitech, zatímco učitelka se ohání tím, že ona nic poskytovat nebude a že si to má dítě zjistit samo.
Před covidem jsem měla vlastní web v tomto duchu tvořený, ano, první naplnění nějaký čas zabralo, ale později to čas spíše šetřilo. Covid a nutnost sjednotit poskytování materiálů dětem mi to zarazil, dvakrát totéž nemělo cenu dělat, takže jsem "krmila" jen Teamsy, ale ten web mám stále a aspoň já ho jako zdroj mohu stále využívat. Mám tam odkazy na výuková videa a procvičovací weby, zápisy z hodin i prostor pro zapisování stránek z učebnice a PS, které jsme ten který den použili.
"co ty děti učíme? že jim pořád bude někdo hlídat jejich povinností, že se nemusí o nic snažit"
Podle mě je tím učím přesně to, co se naučit mají. Rozdíl oproti dřívějšku je ten, že mám já pod kontrolou, že se k nim daná informace může dostat, protože já ji zapíšu někam, kam mají všichni přístup, a ta informace tam zůstane. A je jen na nich, jestli si vzpomenou, že se tam mají podívat. Zatímco dřív člověk zadal úkol, když byl hodně disciplinovaný, tak ho třeba i napsal na tabuli (nebo informaci o testu, čtvrtletce...), ale neměl kontrolu nad tím, kdy to kdo smazal, kdo měl nebo neměl možnost tu informaci slyšet, vidět....i když to napsal uprostřed hodiny, spousta dětí to v rámci jiných činností nepostřehla...na to dítě nemusí mít poruchu pozornosti, stačí být zabraný do práce.
Takže ne, nemyslím si, že za někoho hlídám jeho povinnost, když místo tabule, kterou může kdokoliv smazat, a notýsku, který může kamkoliv zapadnout, použiju školní informační systém, a tu informaci tam vložím. A úplně skvělé je, že když já pak zapomenu něco důležitého říct, přestože jsem si to do přípravy napsala tučně, tak prostě pošlu zprávu přes tento systém a vím, že se k nim dostane, protože jsou zvyklí ten systém používat. A stejně tak oni vědí, že nefunguje nějaké "nevěděl jsem, že...", protože jim nic nebránilo se k té informaci dostat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.3.2024 6:51:38) Delete, ale ať si klidně vyfotí stránky od spolužáka, ať si to už během jednoho pošlou, ať si vyfotí z tabule úlohy, ale ať mají i děti nějakou povinnost a zodpovědnost, na tom není nic špatného přece i oni mají kolem sebe techniku a umí ji používat takto si zvykají čím dál víc, že všichni kolem mají povinnosti - učitel na povinnost poslat termíny testu, zápisy z hodin, úlohy, ale vytrácí se z toho povinnost učit se starat sám o sebe, a tu odpovědnost za sebe a svoje vzdělávání přebírat, to považuju za chybu
měla jsem ve třídě dítě, za který všichni pracovali, on měl teda IVP, ale dělal, přišel covid a maminka dělala všechno za něho, kluk přestal pracovat úplně, přišel do školy, druhý stupeň, a nedokázal za hodinu napsat ani větu, zato maminka trvala na tom, že mu učitelka a AP ma všechno dát, od toho tam jsou, ale i ppp chtěla, aby se naučil si zapsat věci sám, že na to má a zvládne to, a bude to potřebovat teď je kluk na učňáku a najednou mu nikdo nic nedává, nepíše a kluk dál nic nedělá, nejspíš vyletí
v první třídě si děti otevřou deníček nebo učebnici a pod dohledem učitele a AP si zapíšou úlohu, Ve druhé už to umí, učitelka jim dává na stránky fotky, snad denně, ale úlohy ne,
termíny testů mají na druhým stupni na nástěnce, oni je potřebují, ne rodiče, oni to vidí denně, ví, kde to najdou, sami si to na tu nástěnku dávají,
a taky je třída, kde to tak není, nechtějí, jejich volba
Já jsem celkem proti domácím úlohám, snad s výjimkou první třídy a hlavně čtení, ale umět si zapsat své úkoly do svého deníčku nebo mobilu musí každý umět, zase tolik toho není
fakt jim to škodí?
|
Monika |
|
(27.3.2024 7:28:09) Yuki,manipulujes, víš to? Nikdo nepsal,že dětem škodí, když se starají samy a téma není o úkolech,ale termínech velkých testu a informovanosti rodičů. Když ten termín může viset na nástěnce ve třídě, proč nemůže viset i v Bakalářích nebo Edupage n.jinem systému, který se stejně používá??? Jako, aby náhodou někdo neměl výhodu, že rodiče si všimnou a pomůžou dítěti se připravit?
|
TaJ |
|
(27.3.2024 7:56:10) Moniko, jo, když už ten systém mají, tak by ho mohli používat všichni, to je jasné, tam nevidím důvod, proč to neudělat. U syna celou školní docházku žádný takový systém neměli, tak se naučili fungovat jinak.
|
|
|
Alena |
|
(27.3.2024 7:30:41) Myslim, ze Delete vysvetlila nevhodnost pozadovani vypujcky ci foceni sesitu od spoluzaka moc hezky. "učitel na povinnost poslat termíny testu, zápisy z hodin, úlohy, ale vytrácí se z toho povinnost učit se starat sám o sebe," Mne zapisovani terminu pisemek do IS pripada pohodlne i pro ucitele, vubec to nevnimam jako nejakou jeho obet (ci praci navic) a uz vubec nechapu jak to brzdi navyk ucit se starat sam o sebe. Naopak jeden IS, kde vsechno najdu pohromade (zadne paralelni informacni svety nekolika systemu vcetne nastenky a psani na tabuli ) uci organizaci daleko lepe. Ve firmach je to normalni, ale ve skolach se teto neefektivite a v covidu na povrch vyplyvajicimu jasnemu bordelu (zaci maji hledat zadani na ruznych mistech ci v emailech ) rika vychova k odpovednosti. Ten priklad s nastenkou mi pripada odstrasujici, misto par kliku do pocitace chodi ucitel do trid zapisovat na nastenky, zaci si pri stehovani maji odbihat divat a nemocni nekoho obtezovat (Delete dobre zminuje, jak to muze podporovat izolaci vylouceneho zaka), jo, spis to detem skodi.
|
Ina z Radešína |
|
(27.3.2024 8:30:02) Jedna “věcná” k foceni sesitu od spoluzaku. Nemala cast skol aplikuje kazenske postihy jakmile dite vytahne zapnuty mobil z batohu.
Zarazejici na tom pribehu je snaha ucitelky smerujici ne k tomu, aby dite test zvladlo, tudiz si ucivo osvojilo, ale jen a pouze k tomu, aby naaaahodou nemelo “vyhodu”.
|
Delete |
|
(27.3.2024 14:08:32) "Nemala cast skol aplikuje kazenske postihy jakmile dite vytahne zapnuty mobil z batohu."
Jo, kdyby v batohu, ale ve skříňce v šatně. A dělají se namátkové kontroly, kdy děti musí taa když se u nich v batohu najde mobil, byť vypnutý, má dítě poznámku.
Naštěstí jsem teď ve škole, kde děti mobily mají u sebe. Pravda je, že mají tendenci dělat si v hodině něco na mobilu, ale to je podobné, jako jsme si kdysi i my četli pod lavicí, je potřeba to řešit s tím dotyčným. Ale jinak je to úleva. si kdykoliv cokoliv vyhledat, mají po ruce kalkulačku, nemusím jim nechávat písemky, prostě si ji vyfotí, když nestíhají nebo špatně vidí na tabuli, tak se jen zeptají, jestli mohou, cvaknou a dopíšou si později.... No a teď se psal Klokan a mohli psát díky svým mobilům online, takže jsem to měla hned i vyhodnocené. V dnešní době mi to přijde přirozené, i když já sama mám mobil víceméně jen na telefonování a nepoužívám v něm ani kalendář, nemám žádné apky a ani školní systém v mobilu, ale beru to tak, že ta "mimo" jsem já.
|
TaJ |
|
(27.3.2024 14:39:37) Delete, u syna ve škole taky musejí být mobily buď vypnuté v batohu, nebo ve skříňce. Což ale nebrání tomu, aby mu někdo nevyfotil sešit doma a neposlal mu to, stejně ti druhostupnovi jsou spolu různé ve spojení na různých sítích, tak si to prostě pošlou. Není třeba ve spojení se všemi, ale s jedním, nebo dvěma se kamarádí víc, tak ti mu to vždycky pošlou, často i sami od sebe. Nebo naopak zase syn jim. Půjčování sešitů není moc reálné, bydlí každý úplně jinde a dost daleko.
|
Delete |
|
(27.3.2024 15:11:59) "Není třeba ve spojení se všemi, ale s jedním, nebo dvěma..."
Jenže někdo holt nemá ani to. A nikdo kromě učitele nemá povinnost řešit vzdělávání těch ostatních. Když to ty děti dělají, protože chtějí, fajn, ale očekávat to od nich nebo to dokonce považovat za jejich povinnost je nesmysl.
"Což ale nebrání tomu, aby mu někdo nevyfotil sešit doma..."
Mobil v tašce nebo ve skříňce jsem řešila ve vztahu k trestům za jejich používání ve škole, jak to naznačila už Ina. Místo aby se ty mobily užívaly účelně, protože pro ty děti je to stejně přirozené, jako pro nás kdysi ten notýsek a později třeba diář. Nejde jen o nějaké zápisky...
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(27.3.2024 15:36:40) Je to divná doba, když děti nemaj kamarády. My se při nemoci i navštěvovaly.
|
TaJ |
|
(27.3.2024 15:39:21) Inko, viď? Že třeba ani jednoho? To i náš syn, který se fakt dává s někým dohromady obtížně, tak jich pár má.
|
|
Delete |
|
(27.3.2024 15:44:10) Taková doba byla vždy. Jen se o tom tolik nemluvilo.
Já na 2. stupni nejen neměla ve škole kamarády....bylo to mnohem, mnohem horší....
Úplně mnou to nebylo, ve sportovním oddíle i jinde jsem kamarády měla.
Ale ve škole ne.
|
|
|
TaJ |
|
(27.3.2024 15:38:03) Delete, jasně, tak když neposlal informace spolužák, tak jsem napsala mail učiteli a požádala jeho. Jinak u syna jsem o žádných trestech za mobily nikdy neslyšela, prostě to měli od začátku nastavené tak, že mobily jsou příště v tašce, nebo ve skříňce a asi to dodržovali. Pro nás bude pak na nové škole asi trochu nezvyk, že bude všechno v nějakém systému 🙂, tady neměli ani kartičky, nebo čipy má oběd, mají jen jedno jídlo, nic se neobjednává, když chci odhlásit oběd, tak poslu SMS hospodářce ona mi odpoví, že bere na vědomí a vyřízeno 🙂
|
Delete |
|
(27.3.2024 15:53:45) Školy jsou různé.
V mém bývalém působišti, jak jsem psala, se praktikují "přapadovky" během výuky, jen aby se náhodně našel vypnutý mobil a mohla se dát poznámka (nebo třídní důtka, poznámka se někomu zdála málo).
A z pohledu učitele, když je ve třídě max. 10 dětí a učitel je má na většinu předmětů, tak zvládne komunikovat i s jednotlivci. Když někdo učí přes 200 žáků, je prostě praktičtější mít jedno místo pro komunikaci, než si s každým psát kvůli témuž zvlášť.
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(27.3.2024 9:04:29) Nikdo neříká, že jim "to" škodí".
Já říkám, že hodit jim to místo polystyrenové nebo korkové nástěnky na tu elektronickou má výhodu v tom, že se k tomu mají šanci dostat všichni, i ti, co zrovna nejsou ve škole.
To, že se tam navíc může podívat i rodič, který chce mít přehled a některé věci pod kontrolou, což mi u dítěte s poruchou pozornosti v 6. třídě nepřijde úplně mimo, neznamená, že ten rodič chce za dítě vše udělat. Jen chce mít šanci v době, kdy to to dítě ještě evidentně potřebuje, tomu dítěti pomoct, připomenout mu.
"ale ať si klidně vyfotí stránky od spolužáka, ať si to už během jednoho pošlou, ať si vyfotí z tabule úlohy, ale ať mají i děti nějakou povinnost a zodpovědnost"
A přesně tohle není ničí povinnost, oni jsou zodpovědní za své úkoly a učení, ne za cizí. Je hezké, když si dokážou vzájemně pomoci, ale není správné očekávat, že to všichni budou dělat a nutit je k tomu. A ještě horší je očekávat, že někdo na něčem takovém musí být závislý jen proto, že zrovna chyběl. Učitel je ten, který má vzdělávat všechny, ne spolužáci.
|
Dooly. |
|
(27.3.2024 9:30:42) Delete, ty jsi ucitelka, jakou bych si prala pro syna
|
|
vertigo |
|
(27.3.2024 9:48:47) Spousta lidí vyrostla na deníčcích, nástěnkách, žákovských knížkách... ale zodpovědnosti je to ne vždy naučilo. Pracuju v nemocniční ambulanci a těch lidí, co nepřijde na objednaný termín, zapomene, poplete, nezavolá, že nemůže... Dnes a denně. Takže všespásné to nebude
|
Jerry G. |
|
(27.3.2024 10:47:43) Vertigo,
soucitim. V detstvi mi diagnostikovali dys-poruchu a ADD az v dospelosti. 70 procent casu a energie, ktere jsem venovala skole, bylo shaneni co mame za ukol a strach, ze jsem si to zase urcite zapsala blbe.. krome pocitu, ze jsem uplne blba a uzkosti, co jsem zase kde zapomela, mi to nic neprineslo.
Proc se tahle musi trenovat deti v dnesni nechapu.
|
|
|
|
vlad. |
|
(27.3.2024 10:25:06) "termíny testů mají na druhým stupni na nástěnce"
ale elektronicky být zapsané nemůžou, fakt chudáci děti, ty co chybí, s poruchou pozornosti...
Tohle snad ani není lenost vyučujícího, to je zatvrzelost a zlý úmysl
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(27.3.2024 10:36:06) Vlad, ano, taky mi to tak přijde. My jsme to neměli, tak co bysme dělali přátelštější školu pro smrady. Jen ať zkusej. Že jich odpadne hromada, co by to s podporou dali? Acojako.
|
Buřt |
|
(27.3.2024 10:42:08) Já souhlasím s tím, že informace o testech je mnohem lépe dostupná v nějakém školním el. systému než někde na nástěnce. Taky souhlasím s tím, že to opisování zápisků od spolužáků je dost problematické, někomu skutečně nikdo nemusí chtít zápisky poskytnout, nebo, mnohem častěji, budou ty zápisy velmi problematické kvality. Na druhou stranu, asi není nutné, aby učitel měl někdě zápisky pro všechny, klidně ale může stačit nějaký odkaz nebo i stran v učebnici, probírali jsme toto, počítali jsme toto.
Na druhou stranu si nemyslím, že to info o testech musí být ve formě hned přístupné rodičům, pokud rodiče ví, že dítko zapomíná, přijde mi lepší, že se dítěte zeptají, kdy co píší, popostrčí to dítě, ať se samo podívá do toho systému než, aby to šlo přímo jim.
|
vertigo |
|
(27.3.2024 10:59:59) Pokud bys měla zkušenost s dítětem s ADD, tak bys věděla, že ono někdy ani to popostrčení nestačí. On to v hlavě nedrží, protože momentálně sestrojuje z Lega model raketového motoru. Takže i na moje opakované dotazování, jestli něco nemá mít do školy, mi bude tvrdit, že nic. A popravdě, než si uvědomím, že je vlastně čtvrtletí, tak už má dávno pětku z testu.
|
Buřt |
|
(27.3.2024 11:02:41) vertigo, ale kdybyste spolu každý tel el. systém otevřeli, podívali se, co vás čeká, nebude prospěšnější i pro něj než když tu informaci najdeš ty a jemu jí jen předáš ?
Není tohle právě to, co zmiňovala Yuki, aby se ta zodpovědnost z toho dítěte nesňala ?
|
Jerry G. |
|
(27.3.2024 11:08:22) Burte, ale tady jde o to, ze ta ucitelka to do toho systemu nenapise a informace je jenom na nastence.
|
|
vertigo |
|
(27.3.2024 12:53:21) Otvírat to můžeme, ale když to ta učitelka nenapíše, tak já nevím. Nechci se omlouvat, ale chodím do práce, mám 3 děti a nemám čas ani kapacitu, abych mu každý den procházela sešity, jestli tam náhodou není někde náznak opakovaní na test. Žádný deníček nemá, nebo ho ztratil. Zápisy od učitelů v Edupage mi to dost ulehčují, jdu za ním cíleně s danou věcí a na té může(me) pracovat.
A srovnávání s naší generací - my jsme vyrůstali za jiných podmínek, bez záplavy informací z internetu, lákadel v podobě soc. sítí, youtubů, chodili jsme za zábavou ven. Proč by oni chodili, když mají spoustu zábavy doma, že? A různých poruch učení přibývá, to je fakt, ať už je příčina jakákoliv.
|
|
|
|
Jerry G. |
|
(27.3.2024 11:07:02) Na druhou stranu si nemyslím, že to info o testech musí být ve formě hned přístupné rodičům, pokud rodiče ví, že dítko zapomíná, přijde mi lepší, že se dítěte zeptají, kdy co píší, popostrčí to dítě, ať se samo podívá do toho systému než, aby to šlo přímo jim.
Burte,
to se da prizpusobit zralosti ditete. V podstqte se to nevylucuje, ikdyz rodic vidi test zapsany tak hlavni odpovednost je na diteti. Dcerenka chtela vsechno sama, akorat ze dost casto neporuzumela zadani, takze resila uplne neco jineho nez mela. Nastesti mela zadavani ukolu v elektronicke podobe. Kdy pisou jake testy a co probiraji a maji zaukol, vidim u obou deti. Jednomu je 19 a druhe skoro 18.. Teda vidim, dybych nasla heslo a prihlasila se tak bych to videla.
|
Buřt |
|
(27.3.2024 11:07:42) Jo, Jerry to mi přijde ok.
|
|
|
|
vlad. |
|
(27.3.2024 11:45:05) Kopřivo, jen koukám a nestačím se divit, my dospělí si život ulehčujeme, pro naše povinnosti chodí upomínky, notifikace, připomenutí, ale dětem jejich uspořádání času za žádných okolností ulehčovat nebudeme. Školství žel stále nefunguje podpůrným způsobem. A další zoufalou věcí je nekomunikace učitelstva, takhle by to v žádném jiné firmě nemohlo fungovat, přijde mi normální, že by někde visel týdenní plán, pro ty, kteří se nemohou výuky zúčastnit, ale také pro ty, kteří potřebují podporu rodiny. Ale ne, ať si vyžerou a shánějí kde všude, dycky to tak bylo...
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(27.3.2024 12:11:47) No já si představím firmu, kde jeden týden chybí na schůzce člen projektového týmu, ale není žádný ofiko zápis, a manažer mu dá za úkol, ať si ty informace sežene, kde chce.
Nedostatky vyplývající z tý informační nedostatečnosti jsou přičtený na vrub tomu chybějícímu členovi, kterej je za ně potrestanej nižším hodnocením.
Po ukončení projektu si nechá manažer nastoupit všecky členy týmu, a pěkně každýho nahlas přede všema zhodnotí a řekne taky, jak vysokou dostane odměnu.
A tak dále.
V takový firmě by žádnej dospělej odborník s trochou sebeúcty (včetně učitelů) nepracoval. Žádnej manažer by takhle lidi neřídil. Ale ve škole se to ze záhadných důvodů považuje za normální a žádoucí.
Nehledě na to, že žádnej obchoďák by nepsal 60 klientům "V pondělí galerie - 30 korun!", ale obětoval by tomu minutu svého času ve stylu Vážení rodiče, v pondělí jdeme do galerie na expozici pravěkého umění, prosím o donesení 30 Kč na vstupné. Děkuji a přeji pěkný víkend. Dvoudomá
|
|
Len |
|
(27.3.2024 12:53:27) Ja tak nejak nemuzu uverit, ze takove informace nejsou online v roce 2024. Moje deti je mely i na prvnim stupni, tj. od roku 2008. Ne, ze by to skola chtela doplnit po malinkych detech, kdyz chybely, ale jen pro informaci. Na druhem stupni jsou online komplet hodiny, mnohdy vcetne videozaznamu, nebo alespon predmluva ucitele k danemu tematu. Pisemky jsou vzdy jen v jednom obdobi, jeden tyden za ctvrtleti vsechno ze vseho, takze to dcera hlidat nemusi.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(27.3.2024 13:12:42) Len, přesně.
To je jak když doktoři před dvaceti lety skučeli, že přece nemůžou dávat pacientům jejich údaje ze zdravotnický dokumentace. Už jim to teklo mezi prstama, a furt ječeli, že to bude na škodu a že se to tak nemůže dělat a že kam by přišli. Dneska je to absolutně normální.
Tohle jsou taky takový poslední záchvěvy, jak školy přicházejí o moc. Minimálně moc někoho vydusit za to, že nemá něco, co by mu ta škola měla být schopná naprosto bez debat poskytnout.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2024 22:05:05) Po přečtení pár příspěvků jsem nabyla dojmu, že jsem minimálně dvacet let nebyla ve škole, možná jsem nebyla ve třídě s víc než 25 dětmi a možná jsem nebyla ani s žádnými dětmi, takže to nebudu víc komentovat a nechám to na těch zkušenějších
ale co by mě zajímalo, je to, na co jsem se ptala v asi prvním příspěvku, a sice co je v doporučení ppo, co je v plánu, který škola vypracovala a učitelé, ale i rodič to musel podepsat vzhledem k tomu, že nespokojený rodič může kdykoliv požádat o změny v plánu, o přezkoumání v ppp, když něco nefunguje, tak nechápu, proč se diskuse místo řešení problému změnila na vysvětlování, že Yuki neví, jak to chodí ve škole
tak se ale problémy toho dítěte nevyřeší, což si troufám odhadnout, přestože jsem tohoto kluka (?) nikdy neviděla
|
|
|
|
vertigo |
|
(27.3.2024 9:03:00) Ano, můj syn je kvůli ADD ten nezapadající, moc kamarádů nemá, takže nějaké ofocování a půjčování sešitů moc nefunguje. Navíc on má tu školu fakt na háku, kdybych ho nepérovala, tak si ani ty učebnice do aktovky nedá. Takže mě zaskočila na relativní neochota učitelky mi napsat aspoň termín velké písemky do Edupage, když ostatní učitelé tam dávají i daleko větší prkotiny. O něčem vypovídá i fakt, že když byly třídní schůzky a konzultační hodiny u jednotlivých učitelů, tak v jejím případě žádná možnost konzultace nebyla. Takže jsem paní učitelku nikdy ani neviděla (syn je tento školní rok v nové spádové škole, u nás je škola jen do 5. třídy).
Sama pracuji ve zdravotnictví, jezdím po různých seminářích, kongresech a v poslední době vůbec není problém si danou přednášku stáhnout z internetu, stáhnout na flešku a pod. Ale dětem na ZŠ to budeme upírat, jen abychom je vycvičily? Standardní děti beru (u starší dcery jsem nic takového řešit nemusela), ale u syna bych to docela ocenila.
|
|
Abigail* |
|
(27.3.2024 12:57:43) Delete, kéž by uyli všichni učitelé stejného ražení jako ty . Syn je dysgrafik a své zápisy přečte jen částečně, na písemky se učí z učebnic, ale do předmětů, kde je nepoužívají má vždycky problém sehnat od spolužáků zápisy, stejně tak když chybí. Mají sice nějakou skupinu, kde si občas něco nesdílí, ale nedá se na to spolehnout. Většinou se jim "nechce". Co se týká ohlašování písmenek, taky jsem radši, když je zapíší do online rozvrhu, e spousta jich to nedělá. Syn až teď, v 8.třídě začal trochu chápat, že na školu nemá kašlat. Písemky si nezapisuje, už mi i řekne, že něco budou psát, ale pak zas mnohdy neví z čeho
|
|
|
vlad. |
|
(27.3.2024 10:20:57) "už není normální si ani sehnat sešit od spolužáka, protože učitel má dát zápis"
ne, není normální shánět a spoléhat na informace spolužáků, kteří toho taky půlku zapomenou
"normální" a ke vzdělání vstřícný způsob mi přijde napsat větu do elektronické evidence, kde jsou informace ve správném znění dostupné pro všechny
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(29.3.2024 6:26:06) Ano, přesně nácvik, když o nic nejde.
Zjistila jsem, že se nám množí nešvar. Rodiče dohlíží na úkoly, jedinec se to nenaučí když o nic nejde= Maximálně černý puntík.
A pak si s takovým člověkem spolupracujte, je totálně mimo. Vždy za něj někdo něco hlídat. Nepamatuje se, zapomíná. A jsou z toho průšvihy. Jen od kovidu jsem měla tu čest s 5 lidmi. Manžel zná dva takový.
Být školami v rámci přípravy trvat na tom, že úkoly jsou dětí.
Když tohle pak přijde do práce to nechcete. Nejdou schopni hlídat terminy, zapomínají jednu věc pro druhou a nejsou zvyklý si dělat poznámky , aby to nezapomněli. Černá můra kolegů.
Zastávám názor, že tohle se cvičí ve škole. Kde si má nabít sosáček. Rodiče s ním do práce nepůjdou, aby mu to tam za pár let hlídali.
Rodiče se mají starat o to,aby fungovaly, takže jít po dětech, aby si to hlidaly sami.
|
Federika |
|
(29.3.2024 11:20:50) Lído, já s tím vlastě souhlasím. Jsem ale hodně proti tomu,aby děti měly nehlášené testy. Ve školách mých dětí je to tedy zakázané, mají právo takový test nepsat. A škola, učitelé, by to měli předem ohlašovat v nějakém tom EduPage, Škola online atd. S datem, přesně požadavky. Jen mi teda přijde dostatečné, když to tam mají ty děti, proč by se to muselo oznamovat rodičům.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(29.3.2024 13:22:43) K nám takhle přišel na pohovor chlapec po střední s maturitou. Na dotaz proč si vybral zrovna naší firmu řekl, mě sem poslal táta.
|
Federika |
|
(29.3.2024 13:57:03) Inko, co se divíš. Nedávno tady byla debata, kde padlo, že příprava na pohovor a porada s rodiči ohledně vhodného oblečení (dospělí lidé!!) patří k základním úkolům rodiče. Mám syna s AS a ADHD. Nikdy to s ním nebylo lehký a to je velkej eufemismus Ale jsem přesvědčená o tom,že zkrátka musí vědět,že to bude mít vždycky o něco těžší a je to třeba brát jako výzvu-naučit se vyvinout větší úsilí k tomu,aby věci zvládal tak, jak potřebuje. I s tím,že se zkrátka spousta věcí ideálně nepovede.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.3.2024 13:57:35) Lído, budeš se mnou na černým seznamu nepřátel dětí
|
Lída+2 |
|
(3.4.2024 6:18:01) Yuki, já už jsem na seznamu zlé tety 25let.
KAmarádky dávno říkaly svým potomkům: " asi půjdeš na převýchovu k tetě Lídě"
(takže horší už to být nemůže)
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(29.3.2024 15:03:07) Když ty úkoly přímo pro rodiče jsou - jděte do přírody natrhat rozmanité rostliny a udělat herbář. Který dítě to zvládne ve druhý třídě na sídlišti? To samý šípky, listy, různý větve. Předpokládá se, že se rodina o víkendu sebere a sjede s dítětem do lesa. Některý učitelky ještě dodávaly, aspoň budete v přírodě a ne v nákupáku
No a pak maminka koupi bavlnky tatínek ořeže prkénko, úkoly pro rodiče jsou klasika.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.3.2024 16:09:47) úkoly pro rodiče nedáváme, děcka do to posbírají třeba v rámci tělocviku venku samy, dílny máme vybavený excelentně, děcka se učí pracovat se dřevem od 6. třídy, vyrábí moc pěkný věci, takže u nás rodiče vidí výsledek, ale nikdo po nich nic nechce
|
TaJ |
|
(29.3.2024 17:41:07) Yuki, taky ze školy nemáme žádné úkoly pro rodiče, nic nemusíme sbírat, nosit, hledat...když potřebují přírodniny, tak jdou místo tělocviku na procházku, nebo si zaběhat do lesoparku, nebo něco podobného, nebo v rámci přírodopisu jdou ven a při tom si nasbírají, co potřebují. Jediné, s čím jsme pomáhali, byl jednou do roka nějaký kostým na karneval a dvakrát za celou školní docházku připravovali divadelní představení pro celou školu, tak kostým podle té hry, kterou hráli. Ale nebylo to nic složitého. Ve škole mají kuchyňku, dílnu, pracují na zahradě, mají keramickou dílnu s pecí... Za těch 10 let to bylo naprosté minimum věcí, co po nás chtěli.
|
|
|
|
Bouřka |
|
(29.3.2024 16:39:44) Lído nesouhlasím, podle mě je to právě naopak. Kdekdo na ty děti kašle a nechává to na nich, místo toho, aby je tím provedl. Jen malá část má vrozený talent na to, aby si sama objevila nějaký organizační systém. O dětech s poruchou pozornosti ani nemluvě, tam zápasí těžce i dospělí. Synovi od mala záměrně stojím za zadkem, všechno kontroluju, ale zároveň ho učím potřebné strategie a pomáhám mu najít systém, který by mu pomáhal fungovat. Mě to neměl kdo naučit a stálo mě to těžký psychický kolaps.
|
TaJ |
|
(29.3.2024 17:53:29) Bouřko, v tomhle s tebou souhlasím, ty děti si ten organizační systém prostě samy nevymyslí, s tím je potřeba jim pomoct a podle jejich nátury jim pomoci najít něco, co jim to všechno zjednoduší a zpřehlední. U nás to třeba bylo to, že jsme ho od první třídy naučili, že má na každý předmět jedny desky, kde má všechno k tomu předmětu. Takže vezme desky, dá na lavici a je všechno připravené. Naučil se i to tam po hodině vracet a vyndat jiné desky na jiný předmět. Na penál jsme ze začátku dohlíželi, večer jsem koukla a co bylo potřeba ořezat, doplnit apod., tak jsem ho na to upozornila, nedělala jsem to za něj. Další věc je ten notýsek, ten má i teď a myslím, že nějaký si nechá i jako středoškolák. Občas je jednodušší něco si naškrábnout ručně na papír, než hrabat mobil a ťukat to do něj. Sám ode mne odkoukal systém lístečků, které mám na stole (on si je dává na nástěnku nad stolem) - mám na stole bloček papírků a tužku a večer si tam píšu, co chci druhý den udělat a zařídit a průběžně odškrtávám. Nějak mi to vyhovuje víc, když si to napíšu ručně a pak škrtám, asi že už tím, jak píšu, tak si to pamatuju, nebo nevím...každopádně syn to ode mne přejal nějak sám od sebe, až jsem se musela smát, když jsem u něj v pokoji viděla lísteček s připomínkou typu "v sobotu udělat video a naplánovat trasu na neděli". Vím, že spoustu připomínek si píše i do mobilu, ale něco mu prostě víc vyhovuje mít napsané na očích na tom stole, nebo nástěnce. Takže jsme mu prostě s tou organizací pomáhali. Ale - cca od té 5.-6.třídy už na něj dohlížíme čím dál míň, do penálu, ani do notýsku už dávno nekoukám, jen občas zkouknu žákovskou. Večer se prostě zeptám, jestli má do školy všechno, případně jestli budou něco psát - nám rodičům písemky nikdo neoznamuje, řeknou to ve škole dětem, ale oznamují hlavně ty větší. Jinak i ve škole je cca od té 5.třídy vedou k tomu, aby si ty věci hlídali sami (a to je logo třída, kde všechny děti mají nějaký problém a nějaká opatření z SPC). Takže za mě určitě mu pomoci najít nějaký systém a sem tam dohlídnout, ale zas mu nemůžeme stát za zády pořád, musí se nějak naučit postupně si to hlídat sám.
|
Bouřka |
|
(29.3.2024 18:12:14) TaJ, nestát za zády asi funguje u dětí, které se psychicky nesesypou u každého selhání. Já si to nemůžu dovolit, dokud se to nenaučí alespoň nějak rozumně zvládat, každý afekt je riziko, že nad sebou ztratí kontrolu. I tak míváme kiksy, je toho na mě občas moc.
|
TaJ |
|
(29.3.2024 18:29:48) Bouřko, rozumím, syn naštěstí z neúspěchu nějaké afekty nikdy neměl, on vlastně do 5.třídy měl i bez učení samé jedničky, později už to úplně samo tak nešlo a sem tam se taky něco nepovedlo, byl z toho někdy smutný, někdy vzteklý, má odjakživa u všeho tendence obviňovat z nějakého neúspěchu okolí, že on za to nemůže...ale vždycky jsme mu říkali, že je to jenom známka a že se s tím vždycky dá něco dělat, nějak to opravit a nic to nevypovídá o tom, jaký je. Ale u některých dětí to asi nestačí. U nás ohledně učení asi pořád trochu řešíme to, že si všechno nechává na poslední chvíli a pak z toho šílí, že je toho moc a nenechá si vysvětlit, že kdyby to dělal průběžně, tak toho nebude mít tolik najednou a takový stres. Vždycky jsem mu byla ochotná s čímkoli pomoct, ale on často prostě nechce a pak se v tom holt plácá. Ale když nechce, tak ho stejně nedonutím
|
Bouřka |
|
(29.3.2024 20:10:12) TaJ, jo, taky má tendence vinit hodně okolí. Ale jak si je vědom svých problémů, tak válčíme s nízkým sebehodnocením až sebenenávistí, má tendence si sebeubližovat a minimálně suicidální řeči. K tomu je rozplocen mezi perfekcionismem a tendencí odsouvat vše nepříjemné. Takže chce mít dobré výsledky, ale neumí se dokopat a pak se proklíná a kolabuje. Furt jsme na tenkým ledě. Pomoc on neodmítá, spíš vyžaduje, ne že by ji extra potřeboval, ale potřebuje parťáka a drába, který ho u toho udrží.
|
Jerry G. |
|
(30.3.2024 8:44:35) Ah Bourko,
To musi byt hrozne tezke.
Ja si po precteni tehle diskuse uvedomuji jake mame stesti. U nas funguje podobny system, jaky popsala Len. Testy se pisi v testovacim tydnu, ktery 3x rocne. V el. systemu si muzou najit rozvrh, zadani ukolu, co se v jake hodine probira atd.. Coz mi umoznuje, ze nemusim delat draba. Deti se uci kde si maji najit informace a jak si organizovat cas.. Taky odpada vymlouvani ""Ja jsem to nevedel."" No jo v 80 letech jsem se jezdila podivat na nadrazi, kdy mu jede vlak.. Ted si to pres 20 let najdu online.
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.4.2024 6:30:59) Bouřko, můj mladší syn má poruchu pozornosti též. Vím, že to pro ně není snadné. Bylo na něm si najít něco co mu bude fungovat, aby byl soběstačný jedinec. Dostal x návrhů, že vůbec netušíme co by mohl používat. je třetí/čtvrtý(ani nevím) rok v práci a asi ok.
Ale i tento člověk se musí naučit fungovat.
Po roce jsme se s takovým kolegou rozloučili, to opravdu nechceš mít za kolegu v práci.Já mám čerstvou zkušenost, kdy jsme málem skončili v blázinci. Neopravený výkresy, protože si všechny změny nenapsal/neudělal. Neopravil soubory pro programování, protože neudržel myšlenku. Nepamatoval si kdy to musí odevzdat, případně kde najde kam se kouknout. Pak jsme se jednou bavili a zjistilo se, že mu maminka kontrolovala úkoly ještě na střední škole.
jinak zastávám názor, že každý člověk má svým způsobem poruchu pozornosti, ale na různé věci. Na tváře/čísla/ barvy/tvary/místa a podobně......
|
Buřt |
|
(3.4.2024 7:44:54) Lído, to jsi napsala moc hezky. Rodič musí v určitý okamžik přestat tak moc pomáhat, každé dítě nebo student si musí najít svůj způsob fungování. Stejně tak souhlasím s tím, že ty poruchy pozornosti, Add a ADHD apod. jsou rozloženy po spektru děti, spousta z nich i nás dospělých je někde na hranici, myslím, že máme někdy zbytečnou tendenci dívat se na to hodnocení z poraden jako na slovo boží, jako by verdikt ADHD byl buď ano nebo ne a bylo to jasné. Dnes už se o autismu mluví jako o spektru poruch, od těch nejtěžších případů po nějaké izolované příznaky, úplně stejně to podle mě je s poruchami pozornosti, dyslexiemi apod.
|
|
|
|
Majákova |
|
(11.4.2024 13:02:37) Přesně 👍
|
|
|
|